X
تبلیغات
آرشیو شهریور ماه 89 - سجاده ای پر از یاس آرشیو شهریور ماه 89 - سجاده ای پر از یاس
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امروز : پنج شنبه 103 اردیبهشت 6 ، 8:15 عصر
از بخیل در شگفتم ، به فقرى مى‏شتابد که از آن گریزان است و توانگریى از دستش مى‏رود که آن را خواهان است ، پس در این جهان چون درویشان زید ، و در آن جهان چون توانگران حساب پس دهد ، و از متکبّرى در شگفتم که دیروز نطفه بود و فردا مردار است ، و از کسى در شگفتم که در خدا شک مى‏کند و آفریده‏هاى خدا پیش چشمش آشکار است ، و از کسى در شگفتم که مردن را از یاد برده و مردگان در دیده‏اش پدیدار ، و از کسى در شگفتم که زنده شدن آن جهان را نمى‏پذیرد ، و زنده شدن بار نخستین را مى‏بیند ، و در شگفتم از آن که به آبادانى ناپایدار مى‏پردازد و خانه جاودانه را رها مى‏سازد . [نهج البلاغه]
حجاب مصونیت نه محدودیت (3) -سادات علوی»

اسلام و فعالیت های اجتماعی زن
از آنجا که از بحث مقاله قبل هنوز مواردی هست که به عرض برسانم از همان مقوله اسلام و فعالیت های اجتماعی زن آغاز می نمایم
گفته شد که زن و مرد هردو در مقابل حجاب دارای مسئولیت یکسانی دارا هستند .
البته در فعالیت های عمومی و به عهده گرفتن مسئولیت ها در صورت امری سازنده است؛ که در چهار چوب مقررات الهی و دینی باشد.زیرا معیار در فعالیت های فردی و عمومی؛حفظ ارزش های اسلامی و تقوا و فعالیت های خارج از معیار تقوا؛ثمر بخش و سازنده نیست.
در این جهت فرقی بین زن و مرد وجود ندارد. همانطور که اگر مرد بخواهد فعالیت های فردی ؛اجتماعی وسیاسی او ثمر بخش باشد باید بر اساس مقررات الهی و حفظ تقوا باشد.
زن هم وقتی می خواهد مسئولیت اجتماعی به عهده بگیرد باید با رعایت تقوا و پاکدامنی و حفظ ارزش های الهی باشد.
به همین خاطر اسلام زن را از حقوق و فعالیت های اجتماعی و سیاسی و .... محروم نکرده است؛ بلکه برای این فعالیت ها مقرراتی را وضع نموده است که با آن قوانین؛ تلاش زن و مرد؛ ثمر بخش و سازنده خواهد بود.
در حقیقت آیین نام? اجرایی تعیین نموده که با رعایت آن زن می تواند در فعالیت های عمومی شرکت کند.
و اگر در روابط اجتماعی و نیز پوشش اندام زنان؛ مقررات ویژه و تأکید بیشتری وجود دارد،به خاطر حساسیت مسایل جانبی شرکت بانوان در کارهای عمومی است. که اگر این آیین نامه ها اجرا نشود نه تنها فعالیت های عمومی زنان به نفع جامعه و خودشان نخواهد بود، بلکه موجب فساد و تباهی و در نهایت از بین رفتن کرامت و شخصیت زنان می شود.
همان چیزی که امروز در جوامع غربی و شرقی به دور از مکتبهای الهی مشاهده می شود.
بنا بر این گر چه برخی از مسئو لیت های اجرایی؛مانند رهبری به لحاظ تفاوتهای بین زن و مرد که در مقدمه این بحث گفته شد؛ اختصاص به مرد دارد, لیکن این به معنای محرومیت زن نمی تواند باشد.
بلکه زن و مرد در قبال بسیاری از تکالیف فردی و اجتماعی مسئو لیتی یکسان دارند.
اگر زن از شرکت در جهاد معاف است؛ آن یک مورد خاص می باشد. اما دفاع از حریم حق و حقوق ملت های مسلمان و مظلوم و مبارزه علیه ظلم و امر به معروف و نهی از منکر و خلاصه؛اصلاح و تربیت جامعه هیچ گاه تکلیف و مسئو لیت اختصاصی مرد نمی باشد. بلکه زن هم مسئول است با حفظ مقررات اسلامی شؤون مذهبی در فعالیت های عمومی شرکت کند.حتی اگر حضور زنان در دفاع از اسلام و حدود الهی موجب اعتلای کلمه حق باشد؛ این حضور لازم و واجب است.
البته مسائل تربیتی و وظایف مهم همسر داری در اولویت مسئو لیت زنان قرار دارد. جامع? اسلامی این ویژگی مهم را هیچ گاه نباید از دست بدهد.
همواره باید اولویت به مسائل تر بیتی فرزندان در محیط خانه و نظام همسر داری و خانه داری داده شود.
لکن برخورد خشک و خارج از ضوابط مقررات دینی و ایجاد محدودیت های ناروا امری خلاف و خارج از چهار چوب دینی است.
همانطور که آزادی و بی بندو باری رواج فساد به بهانه های واهی دفاع از حقوق زن ؛حفظ کرامت و شخصیت زن!و... امری خلاف دین و حدود الهی است. فعالیت های اجتماعی بانوان باید بر اساس رعایت شرع باشد.
زنان در صدر اسلام
جامع? صدر اسلام و سیر? رسول الله بهترین شاهد و دلیل بر این مطلب است.
با اندک مطالعه در بار? موقعیت زن در جاهلیت و مقایسه آن با ظهوراسلام؛به خوبی می توان دید که اسلام و رسول الله تا چه حد به جامعه زنان کرامت بخشید و موجب اعتلای فرهنگ و احیای حقوق آنان شد. درجاهلیتی که زن از همه حقوق انسانی محروم بود؛ اسلام تمام حقوق اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی زنان را احیا کرد.
در اینجا اضافه باید کرد که زنان در زمان رسول الله همواره در مجامع عمومی شرکت می کردند؛در محضر رسول الله حاضر می شدندو از معارف الهی و موعظه های ایشان بهرمند می شدند.
حتی وقتی احساس می کردند مردان بیشتر از آنان در محضر حضرت هستند و مدت کمتری توفیق درک حضور پیامبر (ص) را دارند؛ برای استفاده بیشتر از محضر پرفیض حضرتش؛ عرض کردند برای ما روز مشخص و وقت ملاقات تعیین فرما,چنان که ابو سعید خدری نقل می کند:قالت نساءللنَبی(ص) غلبنا علیکم الرجال فاجعل لنایوما من نفسک؛
و حضرت هم این کار را انجام داد؛فو عدهن یوماَلقیهن فوعظهن و امرهن.
در زندگی زنان صدر اسلام نمونه های گویایی وجود دارد که زنان در صحنه های اجتماعی و فرهنگی سیاسی و حتی نظامی حضور می یافتند.
در جنگ بدر زنی به نام (ام ورقه) به خدمت حضرت رسیدو اجازه خواست تا برای مدوای مجرو حین جنگ و امداد رسانی به رزمندگان درجبهه شر کت کند و از خدا شهادت در راه خود را طلب نمود.
حضرت به او فرمود خداوند شهادت را بر تو مقرر نموده است.
آنگاه او را امام جماعت اهل خانه خود قرار داد و این زن مؤذن رسمی داشت و نماز جماعت بر پا می کرد و در آخر هم به دست برخی از افراد خانه به شهادت رسید.
و زنانی اینچنین قهرمان و دلیر نیز درتاریخ اسلام فراوانند.
فعالیت های اجتماعی و سیاسی فاطمه (س)
نمی دانم خدا چطور این توفیق را عطا فرمود که در این چنین ایامی موضو ع بدین جا رسید؟؟
چرا که ایام ایام فاطمیه و سوگواری بر ایشان و مظلومیت همیشگی خاندان عصمت و طهارت است.
و چه زیبا شد اینکه در وصف خصائل ایشان در این مبحث بنشینیم و فیض ببریم.
آری شاهد دیگر بر این موضوع حضور حضرت فاطمه (س)صحنه های سیاسی و اجتماعی است. فاطمه(س) خود در متن مسائل سیاسی و اجتماعی قرار داشت.و همواره از حق و اسلام و اهل بیت دفاع می کرد. حتی در جنگ برای مداوای مجروحین شرکت می نمود.چنان که درنبرد خونین احدکه اکثر مجاهدین فرار کردندو تنهاعلی (ع) و چند نفر دیکر در اطراف رسول الله(ص) استقامت کردند،فاطمه (س) در جبهه حاضر می شود و به مداوای مجروحین می پردازد و زخم های پدر را مرحم می نهد.
و یا دفاع حضرتش از مولایش و از اینکه ملک فدک را غاصبان غصب کردند ایشان دفاع می کند و یا خطبه آتشینش بعد از رحلت پدر نشانگر آزادی حضور زنان در امور سیاسی و فرهنگی است ،آیا اینچنین نیست؟؟؟
همه اینها و حتی شهادت مظلومانه اش در دفاع از حق و حقوق ولایت و ملکی که بایشان تعلق داشت نشانگر این است که انزوا در اسلام معنی ندارد و هر چه هست همه و همه حضور است اما حضوری بسیار زیبا و به جا و هدفمند. این را هم بگوییم در این زمان که هر از چندی به بهانه هایی افرادجاهلی به عنوان دفاع از حقوق زنان آمده اند و فریاد آزادی خواهی سر می دهند ؛ هرگزنخواهند توانست اسلام ناب را خدشه دار کنند چرا که (و مکرو مکر الله والله خیرو الماکرین)
ای یاران و دوستان اینگونه بنگریم که همه ما در مقابل آنچه خداوند و پیامبرش و در کل دین اسلام برای ما مسلمانان بلکه بشریت آورده اند همه و همه برای سعادت و فلاح انسانها بوده است . پس بیاید در آموختن و آموزش دستورات دین در هر زمینه آستین ها را بالا زده و گامهایی بلند و خدا پسندانه برداریم.
از تمام عزیزانی که در این طی چند مقاله لطف کردند و بر ما منت گذاشتند وب حث را پی گیری کردند؛تشکر و سپاسگزاری می نمایم .





کلمات کلیدی :
حجاب مصونیت نه محدودیت (2)

اینان با تحریف کتاب آسمانی تورات ، انواع افتراء و تهمت ها را به دین الهی بستند و حتی صهیونیست نژاد پرست که خور را صاحب اختیار همه انسانهای روی زمین پنداشته و ظلم و تجاوز را سیره خود قرار داده، دم از انتساب به دین موسی(ع) می زند.
آیا ممکن است به دین حضرت موسی (ع)از طریق اعتقاد و
رفتار یهود و صهیونیست دسترسی پیدا کرد؟! صهیو نیستی که سنبل ظلم و تجاوز و جنایت و خیانت است.
به همین خاطر اعتقاد و رفتار پیراوان یک مرام و مسلک
هیچ گاه نباید معیار شناخت آن مکتب قرار گیرد برای شناخت هر دین آسمانی مصون از تحریف و روش پیامبر آن دین ملاک و معیار است

 اسلام و رفتار مسلمانان
در مورد شناخت اسلام هم نباید اعتقادات و رفتار
مسلمانان و فرقه های گوناگون مذهبی معیار قرار بگیرد زیرا گر چه قرآن کریم که منبع اصلی معارف و احکام الهی است مصون از هر گونه تحریف می باشد به همین دلیل مبانی اعتقادی فِرق مسلمان به یکدیگر نزدیک و در بسیاری از موارد اصولی با هم یکی می باشند.
اما قرآن کریم که مصون از تحریف بوده ، مصون از تفصیر به
رأی و برداشت های سوء و تحمیل پیش داوریهای نبوده است و علت عمده پیدایش فرقه های گوناگون هم همین تفسیر به رأی هاست به همین جهت در معارف الهی واسلامی ، اعتقاد و رفتار مسلمانان نمی تواند ملاک باشد. ملاک در شناخت اسلام، منابع اصلی آن یعنی<<قرآن و عترت>>است. و برای آشنایی با معارف اسلام باید از این سر چشمه زلال بهرمند شد.

ویژگی مهم اسلام
اگر به لحاظ تحریف کتابهای آسمانی برای افراد بررسی
منبع اصلی یهود و نصاری غیر ممکن است، از امتیازات منحصر به فرد اسلام این است که منابع آن برای همیشه زنده و پویا ودر دسترس همگان است. یک انسان متفکر و بی غرض، بایدبرای داوری صحیح در مورد اسلام به منابع رجوع کند، نه به رفتار و کردار پیروان دین اسلام . زیرا بسیاری از اعتقادات و رفتارها ناشی از برداشتهای غلط و کج اندیشی افراد است که نباید به حساب اسلام گذاشته شود. بنا براین اگر در برخی از جوامع اسلامی محدودیت هایی خارج از چهار چوب دینی برای زنان ایجاد کرده اند و از فعالیت های سیاسی و اجتماعی مانند تصدی امور اجرایی و نمایندگی مجالس قانونگذاری،حتی شر کت در انتخابات و امثال آن محروم نموده اند؛اینگونه روشها هیچ ارتباطی به اسلام ندارد. بلکه ناشی از کوته بینی برخی از افراد است که باعث ایجاد زمینه برای اتهاماتی این چنین به اسلام شده اند.
این تنگ نظری ها باعث شده که گفته شود اسلام زن را از
حقوق اجتماعی و سیاسی محروم کرده است! در هر صورت یکی از علل متوجه شدن اینگونه تهمت ها به اسلام همین سوء برداشت ها و کوته نظری برخی از پیروان اسلام می باشد،که هیچ گونه ارتباطی به اسلام و قرآن نمی تواند داشته باشد.

غرب زدگی!
ب
:منشأ دیگر این اتهامات نسبت به اسلام ، بروز و پیدایش مکتبهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر و حقوق زن می باشد که با شعارآزادی زن و احیای حقوق بشر و حقوق اجتماعی قدم به میدان گذاشته اند. فرهنگ مبتذل غرب ناشی از این گونه مرامهاست که در روابط اجتماعی برای زن و مرد هیچ گونه محدودیتی قابل نیست. بلکه هر نوع قید و بند و مقررات را منافی با آزادی انسان می پندارد. و به تعبیر دیگر در روابط اجتماعی آزادی مطلق را ترویج می کند. غافل از این که آزادی مطلق بد ترین نوع اسارت بلکه اسارت مطلق است.زیرا آزادی مطلق(که عملاًبرای همه اقشار ممکن نیست)باعث از دست دادن حیثیت و شخصیت و کرامت انسانی جامعه و زنان شده،و با شعارآزادی،زنان را در معرض فساد و هوسرانی بیگانگان قرار داده اند و جامعه وزنان را از کرامت انسانی تهی کرده اند.
اینان در نهایت موجب اسارت زنان در بند هوس مردان
شده اند. اما باید با تأسف گفت که ابتذال به جایی رسیده که دیگر فساد و تباهی نه تنها ضد ارزش نمی دانند، بلکه فساد و ابتذال برای این فرهنگ ارزش محسوب می شود!
در هر صورت رواج این نوع طرز تفکر موجب سوء ظن و روانه
کردن اتهامات گوناگون به اسلام و جامعه اسلامی شده ،که اسلام زنان را از آزادی و کرامت انسانی محروم نموده است!

اسلام و فعالیت های اجتماعی زن
لکن نه رفتار فرق مسلمین ملاک و مبنا است و نه آزادی
مطلق غرب، ملاک ارزش و کرامت است. مانند دیگر ادیان آسمانی احیا گر شخصیت زن و حافظ کرامت انسانی اوست.اسلام زن را از قید وبندهای ((جاهلیت نو)) نجات داده و شخصیت واقعی او را احیا کرده و حقوق فردی؛ اجتماعی؛ اقتصادی سیاسی و فرهنگی اوراتأمین نموده است.
اسلام به زن مانند مرد استقلال اقتصادی داده که در
مقدمه به برخی ازشواهد قرآن اشاره شد.اسلام برای زن همانند مردحقوق اجتماعی قائل است. و زن مانند مرد می تواند با رعایت مقررات اسلامی در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی شر کت کند.بلکه در بسیاری از موارد شرکت زنان در جامعه و به عهده گرفتن مسئولیت های عمومی،مانند مردان واجب است. مانند تصدی امور بانوان در جامعه و امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از دین الهی و دفاع از حقوق ملت های مظلوم که از وظایف عمومی اسلام است که زن و مرد در قبال آن دارای مسئولیتی یکسان هستند.

این مبحث ادامه دارد





کلمات کلیدی : حجاب مصونیت نه محدودیت
حجاب مصو نیت ؛ نه محدودیت

 ((بسم الله الرحمن الرحیم))

با یاد و نام حضرتش شروع می کنم وبرای ارائه هرچه بهتر از در گاهش مدد می جویم
 این روزها در باب ححاب بحث فراوانی صورت می گیرد که بنده هم از تفکرات اساتید محترم حوزه و دانشگاه استفاده نمودم و دراین راه بحث مستمری را پیش می گیرم و همراه با شما یاران و دوستان به این مقوله می پردازم .

  حجاب مصو نیت ؛ نه محدودیت
از جمله اقداماتی که همواره از سوی فرهنگ غرب و غرب زدگان متوجه اسلام میباشد ، این است که:اسلام زن را در چهار چوب دیواری خانه،و قید و بند حجاب محصور نموده و ازحقوق اجتماعی و سیاسی،محروم می کند!
فرهنگ مبتذل و منحط غرب که بر اساس آزادی در روابط انسانها و زن و مرد بنیان نهاده شده است ، هر گونه مقررات و نظام را منافی و مخالف آزادی و کرامت زنان می پندارد.
این فرهنگ جوامع اسلامی را به باد افترا و استهزا گرفته و مقررات دینی و آداب و رسوم آنان را مخالف تمدن و تعالی انسان می پندارد.
این فرهنگ و در نهایت مکتب غنی اسلام را که پیروانش تابع قوانین الهی آن بوده و پا یبند به احکام شرعی هستند، متهم به مخالفت با تمدن و آزادی و پیشرفت انسانها کرده و یکی از علل عقب افتادگی جوامع اسلامی را از تمدن و علم و صنعت، گرایشات مذهبی آنان عنوان می نماید!

این موضوع یکی از حربه هاو مانور های تبلیغاتی غرب علیه اسلام و مسلمانان می باشد.

قبل از پر داختن به پاسخ این شبه، لازم است ابتدا منشأ این گو نه اتهامات ریشه یابی شود تا پاسخ بهتر در اذهان جای گرفته و پو چی و رسوایی فر هنگ های مبتذل غرب بیشتر آشکار گرد د.
این نکته نیز روشن می گردد که آنچه اسلام به عنوان مقررات برای فعالیت های اجتماعی و سیاسی معین نموده و در حقیقت برای مصونیت کرا مت زن است؛ نه ایجاد محدودیت.

ریشه یابی این مسئله:

این گونه طرز فکر در مورد اسلام ، و منشأ این اتهامات را در دو عامل می توان جستجو نمود:
- نداشتن شناخت صحیح....
- غرب زدگی و پیدایش مکتبهای به اصطلاح...

1- نداشتن شناخت صحیح

نداشتن شناخت صحیح از مکتب و الگو قرار دادن اعتقاد و رفتار پیروان یک مسلک و مرام برای دستیابی و شناخت آن مکتب. زیرا معیار قرار گرفتن افکار و رفتار پیروان یک مذهب همواره باعث سوء ظن و ایجاد زمینه برای اتهامات ناروا می شود. بر این اساس برای شناخت هر مرام و مذهبی لازم است به منابع اصلی جهان بینی و ایدئولوژی آن مکتب پرداخت.
 و اخلاق و روش پیروان نمی تواند ملاک قرار گیرد. زیرا برخی از مدعیان پیروی از مسلک تنها در حد شعار با آن مسلک همگون می باشند و از هر نظر رفتار فاصله زیادی با مقررات آن مکتب دارند.
و برخی دیگر در اثر سوء بر داشت ها دچار اشتباهاتی می شوندکه با حقیقت آن مکتب مغایرت دارد . با یک نگاه اجمالی به جوامع مختلف دینی این حقیقت برای همگان آشکار است.

- منبع شناخت دین

امروز اگر کسی بخواهد مسیحیت را مورد کنکاش و بررسی قرار دهد و آنگاه در مورد آن قضاوت و داوری کند ، نباید طرز فکر کلیسا و پیروان آن را ملاک قرار دهد . زیرا اعتقادات کلیساکه بر گرفته از کتاب تحریف شده انجیل است ، فاصله زیادی با حقیقت دین مسیح (ع) دارد . می توان گفت اصولا راه و روش روحانیت مسیح با دین الهی تباین دارد . زیرا اساس و معیار دین، توحید و مبدأ و معاد است.
وقتی اساس توحید مخدوش شود و کلیسای معتقد به تثلیث شده و مردم را دعوت به چنین اعتقادی کند و در مورد معاد،حقیقت معاد و بهشت و جهنم را بازیچه قرار داده و با دریافت مبلغی، گناهان گنهکاران را موردعفو و اغماض قرار دهد! که این در حقیقت بازیچه قرار دادن دین الهی استکه به اصل مبدأ و معاد این چنین آسیب وارد می کند.گویی اختیار دین خدا، معاد، بهشت و جهنم در دست کشیش قرار دارد ! از این روش چگونه می توان به حقیقت دین مسیح(ع) رسید !؟همان کلیسا که در جهت گیری های اجتماعی و سیاسی، دین و آیین مبارزه با ظلم و ظالم را که پیامبر آن و حواریین و پیروان خاص حضر تش همواره در نبرد علیه ظالم بوده اند.مسلکی سازش کار و ظلم پذیر معرفی کرده می گوید
: ((اگر به یک طرف صورتت سیلی ظالم نواخته شد، طرف دیگر را هم پیش بیاور تا سیلی دیگری نواخته شود) )؛ در حقیقت کلیسایی که در راستای اهداف استعماری و استکبار جهانی قرار گرفته، دین را از تمام شؤن اجتماعی و سیاسی تهی کرده و شعار استعماری((جدایی دین از سیاست)) را عملی کرده است.چگونه معرف دین الهی می تواند باشد؟!
در مورد یهودیت هم مسأله به همین صورت است.حب دنیا و ثمن بخس همواره آانان را وادار نموده تا با دین فروشی ارتزاق کنند، فویل للذین یکتبون الکتاب بأیدیهم ثم یقولون هذا من عند الله لیشترو به ثمناً قلیلآ... فویل لهم مما کتبت ایدیهم و ویل لهم مما تکسبون.بقره ،79.
((پس وای بر کسانی که با دست خودچیزی نوشته و به خدای متعال نسبت دهند تا به بهای اندک (متاع دنیا) بفروشند، وای بر آنها از آن نوشته ها و آنچه از آن بدست می آرند)).

ادامه دارد....





کلمات کلیدی :
بیانیه انتفاضه سایبری روز قدس جبهه وبلاگی غدیر

 بیانیه انتفاضه سایبری روز قدس جبهه وبلاگی غدیر

بسم الرب الشهداء الصدیقین

حکم روح الله را هر ساله اجرا میکنیم / ما حصار قدس را باخونمان وا میکنیم

کل ماجرا از 62 سال پیش آغاز شد ، همان وقتى که همه دنیا در خواب ناز بود و غافل از آنچه در دور و اطراف در جریان ست .

رژیم صهیونیستى به قبله اول مسلمین ، به سرزمین مقدس فلسطین حمله کرد و هیچکس ککش هم نگزید ، همه کلاه خودشان را چسپیده بودند تا باد نبرد .

نسل در نسل ما خفت و خوارى این سکوت را داریم به دوش میکشیم و گوشهایمان روزه نشدین گرفتند و لبهایمان روزه سکوت تا هیچکس نه نداى هلى من ناصر ینصر القدس را بشنود و نه کلمه اى در دفاع از قوم مظلوم فلسطین به زبان بیاورد .

ما فراموش کرده ایم که قدس سرزمین معراج پیامبر است و امیرالمؤمنین روزى رو به همین خطه مبارک نماز میخواند ، ما از یاد برده ایم که فرداى قیامت باید در درگاه خداوند سبحان پاسخگوى این سکوت خفت بار خویش باشیم ، ما از یاد برده ایم که با سکوت در برابر ظلم هیچ چیز از ظالم کم نداریم .

سالها پیش وقتى سران دول عربى و اجنبى در شرم السیخ مصر گرد هم آمدند تا به مشروعیت رژیم غاصب صهیونیستى راى بدهند ، تنها یک بزرگ مرد مقابل این خواسته مقتدرانه ایستاد و دست رد به سینه استکبار و مستکبرین زد ، خمینى کبیر ( ره ) آن روزى که آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس سند زد خوب میدانست که غنیمتى را براى آیندگان به یادگار گذاشته است که تا سالهاى بسیار دور سرآغاز هزاران انتفاضه در سرتاسر جهان هستى خواهد شد و آزادگان عالم هر ساله و در آخرین جمعه از ماه مبارک این دعوت حقانى را لبیک خواهند گفت و نداى الموت لأسرایل و القدس لنا دلهاى مستکبرین را خواهد لرزاند .

حضرت امام خمینی در سال هزار و سیصد و پنجاه و هشت پس از تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اینچنین فرمودند : "روز قدس " یک روز جهانی است ، روزی است که باید تمام مستضعفین را از چنگال مستکبرین بیرون بیاوریم ،  روزی است که باید جامعه مسلمین همه اظهار وجود بکنند و هشدار بدهند به ابرقدرتها و به این تفاله‌هایی که مانده است از آنها ، چه در ایران و چه در سایر جاها ( متن کامل سخنرانى  ) .

حال سی سال از این حکم تاریخى حضرت امام ( ره ) میگذرد و جهان منتظر است تا بار دیگر نداى لبیک یا خمینى و آواى القدس لنا را رساتر و کوبنده تر از هر سال بشنود .

روز قدس سال گذشته راه همه به خاطر داریم ، عوامل رژیم صهیونیستى و استکبار آمریکایى به قصد ایجاد فتنه و تفرقه بین صفوف یکپارچه و مقتدر ملت شریف ایران اسلامى در ملاء عام و مقابل چشمان تمامى جهانیان حرمت خدا را شکستند ، روزه خوارى کرند و ایمان و باور ما را به سخره گرفتند و چقدر دیدنى و غرور آفرین بود جوابى که ما به این آشوبگران قوم خوارج دادیم ، روز قدس سال گذشته با وجود تمامى اتفاقات تلخ و شیرنى که به دنبال داشت با شکوه تر و غرور آفرین تر از سالهایى که گذشت برگزار شد و این ملت شریف بار دیگر پوزه استکبار و مستکبرین را به خاک مالیدند و یک صدا و متحد فریاد زدند : بالروح ، بالدم ، نفدیک یا الاقصى ( اى أقصى ، ما روح و خونمان فداى تو باد ) ، و این است افسانه شکوه آفرین ایرانیان که عالم را مبهوت خود کرده است و شیاطین را به زانو در آورده است  .

برادران و خواهران عزیز ، دنیا تشنه شنیدن حقیقت است ، واقعا چه حقیقتى روشنتر از اینکه إِنَّ الَّذِین قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمّ اسْتَقَامُوا تَتَنَـزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاتَخَافُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ ، بشارت خداوند متعال براى آنهایى که در مقابل ظلم و جور حاکمان و مستکبران ایستاده اند بسیار روشن و امیده دهنده است ، باید ایستاد و این سکوت ننگین را شکست ، باید نه مانند سالها گذشته ، بلکه عظیم تر و باشکوه تر از قبل روز قدس را گرامى بداریم ، ما همگى از پیر و جوان و از زن و مرد در این واقعه عظیم  شرکت خواهیم کرد و پشت همه بد خواهان را بار دیگر به زمین خواهیم زد ، شانه به شانه در خیابان ها و قلم به قلم در فضاى سایبر ، هر یک از شما یک مبارز است و هر قلم شما یک تیر به سوی دشمن صهیونیست .

 همه افسران جنگ نرم و دوستان و همراهان همیشگی جبهه غدیر وعده ما آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان ، فضاى سایبر .

موفق ، پیروز و سربلند باشید ،،،

 

بانگ جرس
وقت است تا برگ سفر برباره بندیم     دل بر عبور از سدّ خار و خاره بندیم
از هر کران بانگ وحیل آید به گوشم     بانگ از جرس برخاست، وایِ من خموشم!
گاه سفر آمد برادر، ره دراز است     پروا مکن، بشتاب، همّت چاره ساز است
وادی پر از فرعونیان و قبطیان است     موسی جلودار است و نیل اندر میان است
تنگ است ما را خانه، تنگ است ای برادر     بر جای ما بیگانه ننگ است ای برادر
فرمان رسید این خانه از دشمن بگیرید     تخت و نگین از دست اهریمن بگیرید
حُکم جلودار است بر هامون بتازید     هامون اگر دریا شود از خون، بتازید
جانان من برخیز بر جولان برانیم     زان جا به جولان تا خط لبنان برانیم
آن جا که هر سو صد شهید خفته دارد     آن جا که هر کویش غمی بِنْهُفْته دارد
تکبیر زن، لبیک گو، بنشین به رهوار     مقصد دیار قدس همپای جلودار



کلمات کلیدی : بیانیه، انتفاضه سایبری، روز قدس، جبهه وبلاگی غدیر