X
تبلیغات
ستاره ای بدرخشید - سجاده ای پر از یاس ستاره ای بدرخشید - سجاده ای پر از یاس
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امروز : یکشنبه 103 اردیبهشت 16 ، 3:3 عصر
هیچ کس نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، دشمن تر ازکسی نیست که نسبت به عبادتش تکبّر می ورزد و از درخواستآنچه نزد اوست، تن می زند . [امام باقر علیه السلام]
ستاره ای بدرخشید

 bsmla.gif

درسال1442 در روز  27رجب سال 13قبل ازهجرت

ه

 حضرت محمّد(ص) ازجانب پروردگار یکتا به پیامبری مبعوث شدند.

حضرت محمّد(ص) هرسال درماههای رجب و رمضان به غارحرا پناه می بردند و درخلوت خنویش به رازونیاز با خداوند بزرگ و پرستش و عبادت او مشغول می شدند.

حضرت محمّد(ص) زمانیکه 40سال ازعمر پربرکتشان گذشته بود مطابق عادات هرسال خود به غارحرا رفتند و یکباره فرشته وحی برایشان نازل شد و بشارت نبوت را به آن حضرت داد. بدین ترتیب حضرت محمّد(ص) آخرین فرستاده و رسول خدا نبوت خویش را آغازکردند

 و ابتدا به مدت سه سال مخفیانه آیات الهی را برای مردم بیان می کردند و سرانجام پس از13سال که ازآغاز بعثت ایشان گذشته بود ازمکه بطرف مدینه هجرت تاریخی خود را آغاز کردند.

حضرت محمّد(ص) برای بیان آیات الهی و احکام و دستورهای آخرین دین الهی سختی های فراوان تحمل کردند اما با نیروهای الهی رسالت نبوت خویش را به پایان رساندند.

گفتنی است حضرت خدیجه(س) همسر فداکار حضرت محمّد(ص) و امام علی(ع) پسرعم ایشان نخستین زن و مردی بشمارمی روند

که به دین اسلام گرویدند و ازهمان ابتدا حامیان حضرت ختمی مرتبت محمّد(ص) بودند 

اقرأ باسم ربک الذی خلق  . خلق الانسان من علق . اقرأ وربک الاکرم.الذی علم بالقلم.علم الانسان ما لم یعلم .

بخوان به نام پررودگارت که آفرید .او انسان را از خون بسته .بخوان به نام پروردگارت که گرامی تر و بزرگتر است .خدایی که نوشتن آفرید .به انسان آموخت آنچه را که نمی دانست .
فرشته وحی به او فرمان خواندن داد ولی حضرت بیان داشت خواندن نمی دانم .اما بار دیگر همان جمله را شنید ،فرمود من امی و درس ناخوانده ام و شنید بخوان ،این بار روح الامین او را سخت فشرد و محمد(ص)دریافت که این بار می تواند و بدین ترتیب جبرئیل ماموریت خویش را به انجام رساند .

آن حضرت از کوه پایین آمد و به خانه همسر مهربانش خدیجه شد .واقعه عجیبی را که بر او گذشته بود با وی در میان گذاشت .او را دلداری داد و گفت بدان که خداوند مهربان هرگز به تو که با خانواده ات مهربان هستی و از ستمدیدگان و محرومان دستگیری می کنی بد نخواهد کرد و ترا تنها نمی گذارد و او دانست که ماموریت بزرگ شویش آغاز شده است .حضرت فرمود مرا بپوشان تا لختی بیاسایم ،خدیجه چنین نمود و محمد (ص) به خوابی آرام فرو رفت .

خدیجه به منزل عموزاده اش ورقة ابن نوفل که از دانایان عرب بود در آمد .و شرح ماوقع را بیان داشت ورقه اظهار داشت که پروردگار بزرگ برای شویت ماموریتی بس عظیم قرار داده و اراده خداوند بر رسالت محمد قرار گرفته است و او همان آخرین پیامبر موعود است .

 و بدین ترتیب پیامبر رحمت در سن 40 سالگی برای نجات و سعادت ابناء بشر به مقام نبوت رسید .او آمد تا برای همه آدمیان الگویی باشد نمونه تا رسم چگونه زیستن را به آنان بیاموزد و راه هدایت را به انسانها بنمایاند.

آری محمد امین، پیامبر رحمت و ختم مرسلین برای هدایت و سعادت ما آمد .


ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد 

دل رمیده ما را انیس و مونس شد

نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت

بغمزه مسئله آموز صد مدرس شد 

ببوی او دل بیمار عاشقان چو صبا 

فدای عارض نسرین و چشم نرگس شد

بصدر مصطبه ام می نشاند اکنون دوست 

گدای شهر نگه کن که میر مجلس شد

طربسرای محبت کنون شود معمور

که طاق ابروی یار منش مهندس شد

لب از ترشح می پاک کن برای خدا 

که خاطرم به هزاران گنه موسوس شد

کرشمه تو شرابی به عارفان پیمود

که علم بی خبر افتاد و عقل بی حس شد 

چو زر عزیز وجودست شعر من آری 

قبول دولتیان کیمیای این مس شد 

خیال آب خضر بست و جام کیخسرو 

بجرعه نوشی سلطان ابوالفوارس شد 

زراه میکده یاران عنان بگردانید 

چرا که حافظ از این راه برفت و مفلس شد


 






کلمات کلیدی : انقلاب اسلامی