• وبلاگ : سجاده اي پر از ياس
  • يادداشت : بيمار شدم
  • نظرات : 1 خصوصي ، 10 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    احاديثي از پيامبر اسلام (ص) :
    4.فرصت را براي اعمال نيک بيش از آنکه شش چيز رخ دهد غنيمت شماريد , فرمانداري سفيهان و کثرت شرط در کار معامله و فروش منصب ها و کوچک شمردن خونريزي و بريدن با خويشاوندان و تازه رسيدگاني که قرآن را به آواز خوانند و يکي را به امامت وادارند که براي آنها تغني کند اگر چه دانش او کمتر باشد. (نهج الفصاحه ، حديث 1074)
    5.فتنه هايي خواهد بود که در اثناي آن مرد به صبح مومن باشد و به شب کافر شود , مگر آنکه خدايش به علم زنده دارد.
    (نهج الفصاحه ، حديث 1734)
    7.بر امت من زماني بيايد که فقيران فراوان شوند و فقيهان کم شوند و علم بر گرفته شود و آشوب فزوني گيرد , آنگاه پس از آن زماني بيايد که مرداني از امت من قرآن خوانند که از گلويشان بالاتر نرود , آنگاه از پس از آن زماني بيايد که مشرک به خدا با مومن مجادله کند و سخناني نظير او گويد. (نهج الفصاحه ، حديث 1755)
    8.دستاويزهاي اسلام يکايک شکسته مي شود و چون دستاويزي شکسته شد مردم به دستاويز بعدي چنگ مي زنند , نخستين دستاويزي که شکسته مي شود حکومت حق است و آخر آن نماز است. (نهج الفصاحه ، حديث 2222)
    9.روزگاري به مردم رسد که مرد اهميت ندهد که مال چگونه به دست آرد ؛ از حلال يا حرام. (نهج الفصاحه ، حديث 2364)
    11.زماني به مردم رسد که راست گو را تکذيب کنند و دروغگو را تصديق کنند و امين را خائن شمارند و خائن را مومن پندارند و مرد بي آنکه شهادت از او خواهند شهادت دهد و بي آنکه قسم از او خواهند قسم خورد و خوشبخترين مردم فرومايه پسر فرومايه باشد که به خدا و پيغمبرش ايمان ندارد. (نهج الفصاحه ، حديث 2366)
    13.اگر از آنچه من مي دانستم بدانستيد بسيار مي گرستيد و کمتر خنده مي کرديد , نفاق اشکار شود و امانت برخيزد و رحمت بر چيده شود و امين را متهم کنند و خيانت گر را امين شمارند و فتنه ها چون شب تاريک شما را فرا گيرد. (نهج الفصاحه ، حديث 2323)
    14.روزگاري به مردم بيايد که هر که خواهد دين خود را نگه دارد چنان باشد که آتش به دست گرفته باشد. (نهج الفصاحه ، حديث 3205)
    16.از علائم رستاخيز آنستکه دانش از ميان برخيزد و جهالت آشکار شود و زنا رواج گيرد و شراب نوشند , مردان برونند و زنان بمانند تا حديکه پنجاه زن يک سر پرست داشته باشند. (نهج الفصاحه ، حديث 908)