با عرض سلام این مطلب را از یکی از دوستان بزرگوار فضای حتما از امروز با این بخش در خدمت شما خواهیم بود تحت عنوان درد مطالب مطرح شده مطالب ساده و در عین حال دقیقی است که شاید خدمت شما عزیزان قرار می ظرفیت بیشتری خرج بدهیم. ضمنا در صورتی که مطلبی مبهم ماند و یا درد دل های حسینی- قسمت اول به نام خدایی که یادش باشد آرام دل و آسایش جان. او و درود حسین ، عجب بشری است. که بهتر از او و برادرش که پدر معصوم و جد معصومشان بهترین خلق و آخرین رسل. از میان امامان یاد حسین از همه بیش است ولی علت در مورد افضل آنان بس دلیل ذکر حسین چیست؟ کار تا جایی رسیده که کسانی که نماز نمی کسانی که مرتکب برخی منکرات می حسین، جان خود را ارزان نداد تا ارزان فراموش شود. آن سالها خریدارانی که زر می ریختند و سیم و می اسلام خانه آجری نیست ، بنای اسلام از محکم ترین بناهای مکر نمی گویند خانواده در مقابل همه ، یک خریدار بود که از برای خدا اسلام را می و ستون های آن را محکم تر کند زر و سیم داشت تا به اسلام بدهد. او خون خود را داد تا اسلام را بخرد. اگر حسینیم و باید این دین را ادا کنیم و ولی نه! این چنین نسیت. شب عاشورا غیر مسلمان هم گریه می مجانی درمان می کند. راننده غیر مسلمات چرا؟ کلیمی و ارمنی و زرتشتی چرا؟ رجوع کنیم به اصل داستان، اسلام! چیست؟ اسلام چیست؟ اسلام اسلام دین اسلام یک بنای قدیمی است ولی آخرین بار اگر چه منظور اصل دین نیست. مقصود دین مرمت شده مگر قرآن مردم را "یا أیها الناس" خطاب نکرده است. بس طرف انسان بی دین از کودک که به خشم می آییم می خواهیم او را به حال مرگ راه صحیح زندگی دین است و ضبط نفس در . غریزه این دین است که فضائل را از رذائل مشخص می کند. انسان که می خواهد مکر جز دین است که برتری را به او نشان . دین شما خمس دین یا ربع دین یا ثلث آن یا نه دهم یا کل دین را داشته بس دین برای همه است و اسلام دین است و اسلام از آن همه دعا کنید خداوند همه مسلمانان ، بلکه همه بشریت را از التماس دعا امضا : مقصر امیدوار به عفو الهی کلمات کلیدی : |
همایشها – تجمع پرشور وبلاگنویسان معترض به هتک حرمت امام راحل (رض) عصر امروز با صدور بیانیهای در محکومیت این حادثه، در تالار سیدالشهدا برگزار شد. به گزارش وبلاگنیوز،متن بیانیه به این شرح است:
در ماههای پس از انتخابات شاهد بودیم که جریان شکستخورده در چند انتخابات اخیر دست به زورآزمایی با نظام اسلامی و اکثریت مردم ایران زد و رقابت انتخابات را به اعتراضات خیابانی و اغتشاش و سلب امنیت و آرامش بدل کرد. قانونشکنیها و بیاخلاقیها (با شعار تقلب و ادعای ادب!) قانون و حق و حقیقت را پایمال کرد و رأی تودههای ملت را نادیده گرفت. و میبینیم که اکنون وقاحت را به جایی رساندهاند که علناً به امام خمینی (رحمت الله علیه) توهین میکنند. امروز میخواهند به نام دین سبز، با اندیشههای امام معارضه کنند. اما ما با اسلام آریامهری، اسلام ابوسفیانی و اسلام تحجر مخالفیم. اسلام آمریکایی و قرائت سکولار از اسلام را هرگز برنمیتابیم. مهمترین دستاورد مبارزات این ملت برای به سرانجام رساندن انقلاب اسلامی، حاکمیت اندیشه اسلامی بود. اما افرادی که هرگز سابقه مبارزه در زمان اختناق شاهنشاهی را نداشتهاند، به سبب مسئولیتی که در دوران حیات امام داشتهاند، امروز مدعی همهچیز شدهاند و میخواهند دستاوردهای انقلاب این ملت را از بین ببرند و اندیشههای غربی و اسلام آمریکایی و آریامهری را حاکم کنند. به قول شهید بهشتی: «اسلام آریامهری، اسلامی بود که مسجدها تر و تمیز و آباد میشدند، کاشی هم میشدند، فرش و قالی هم میشدند، اجتماعات هم بود، عاشورا هم بود، تاسوعا هم بود، ماه رمضان هم بود، نام اسلام هم بود، رادیو هم قرآن میخواند، شبهای ماه رمضان هم دعای سحر میخواند، ابوحمزه میخواند، مناجات میخواند، اما نظام، نظام اسلامی نبود. برای ما مسأله این است که وقتی میگوئیم «با اسلام» این «با اسلام» ِما با «با اسلامی»که دیگران میگویند فرق دارد. «با اسلام» ما یعنی اینکه همه این مواهب بر اساس حاکمیت اسلام است و اینکه قانون اسلام باید حاکم شود.» (کتاب ولایت، رهبری، روحانیت – صفحه ??? و ???) ما انتساب به امام را -به هر سبب و نسب و جایگاه که باشد- ملاک حقانیت نمیدانیم. چرا که آن روح خدا، امام خمینی روحیفداه بر نظامات موروثی و طبقهای خط بطلان کشید و ما فرزندان معنوی همان مرد الهی هستیم و هرگز به دوران پیش از انقلاب اسلامی برنخواهیم گشت. ما از پیمودن راه امام پشیمان نیستیم که بخواهیم از آن عدول کنیم و سر به دامان شرق و غرب ببریم. امروز با ادعای وصایت یا وراثت از امام، متولیانی برای خط امام پیدا شدهاند که هیچ ارتباطی با اندیشه امام ندارند. امروز این افراد به دنبال نوعی سلطنت موروثی هستند و هرگز اندیشهی امام برای آنها ملاک نیست و اگر روزی هم برمیآشوبند، از نفی اندیشه امام نیست که از نقد به فرزندان امام است. اما امام ما این نحوهی حکومت و ارزشگذاری را نفی کرده است. در اسلام حق و باطل، خود ملاک هستند و نه افراد مدعی آن! درباره امام هم میگوئیم که افراد مدعی خط امام به جای تأکید بر عنوان نخستوزیر امام یا منصوب امام یا نماینده امام، باید با اندیشه امام محک بخورند. امروز شاهدیم که مطرودین و محذوفین از سوی امام و کسانی که از امام سیلی خورده بودند، ذیل یک پرچم مدعی خط امام شدهاند. امروز باید مواظب بود تا ظواهر و شعارها ما را از توجه به ذات و باطن باطل این جریان دور نکند. بنیانهای اندیشهی امام، ولایت فقیه و حضور مستمر دین در حاکمیت، مبارزه با طاغوت (هر حکومتی غیر از حکومت اسلام)، مبارزه با تحجر و اسلام سلطنتی و آریامهری، مبارزه با اشرافیت و کاخنشینی، صدور انقلاب و هستههای مقاومت، حمایت از فلسطین و لبنان و جهاد علیه کفر و طاغوت، عدالتخواهی و آزادیخواهی، جمهوری اسلامی، مردممحوری به جای نخبهمحوری (اعم از حوزوی و دانشگاهی)، توجه به جبههی جهانی مستضعفین، استقلالطلبی از شرق و غرب و نیز استکبار ستیزی بوده است. امروز باید با این محک، مدعیان را سنجید. ما وبلاگنویسان و فعالان فضای مجازی، جریان ضدانقلابی موجود در فضای مجازی، وبلاگستان و شبکههای اجتماعی را محکوم میکنیم. تحرکات ضداسلامی، ضدانقلابی، ضداخلاقی و ضدمردمیشان را دیدهایم و این مسئولیت ما را بیشتر میکند. از یک سو باید به خودسازی و کسب بصیرت اهتمام کنیم و از سوی دیگر، دیگران را به اخلاق اسلامی و بصیرت دعوت کنیم. باید آگاهیبخشی را وظیفه خود بدانیم و بدانیم که ضعف و سستی ِ ما در مسیر الهی، آینده ما را به گونهای دیگر رقم خواهد زد: «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» امروز وظیفه ماست تا با هر ابزار ادبی، فرهنگی، هنری و روشنگرانه در برابر فتنهافکنیها ایستادگی کنیم. باید حقیقت اسلام ناب را برای مردم بیان کنیم و در این موقف تاریخی تکلیف خود را به درستی انجام دهیم. امروز بر همگان لازم است تا ولایت فقیه، این میراث سترگ امام خمینی (رحمت الله علیه) را پاس بدارند و آن را تمیز جریان حق و باطل بشمارند. بدانیم که حتی اگر همچون عمارها به سادهلوحی هم متهم شویم، تا زمانی که دست در دست ولایت داریم، خداوند سبیل هدایت را بر ما آشکار میکند. البته همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما ترسی از این جریان نداریم. آینده برای ما روشن است. ما معتقدیم درافتادن اینها با امام به زوال سریعتر و انزوای بیشترشان منجر میشود. اینافراد ریشهای در میان ملت ندارند و هرچه بخواهند در میان ملت مسلمان ریشهدوانی کنند، به ریشهکنی کامل نزدیکتر میشوند. درخت حیات طیبهای که امام در میان ما کاشت، ریشهاش در زمین دلهای ما مستحکم است و هر روز شاخههای بیشتری در آسمان خواهد داد و شرق و غرب عالم را در بر خواهد گرفت. کلمات کلیدی : |
و اکنون ما مانده ایم و راه نرفته شان!!! کلمات کلیدی : |
400)width=400;" width="230" height="159">
عید أضحى مبارک لجمیع المسلمین عید
سعید قربان بر همه مسلمانان جهان مبارک Eid Adha Mubarak to all اللهم صل و عجل فرجهم واحشرنا معهم والعن اعدائهم
عید قربان، فصل فدا کردن «عزیز»ها در آستانِ «عزیزترین» است، یعنى «خدا» کلمات کلیدی : |
عرفه رسیدن به بی نهایت عرفان است؛عرفه ازخود رها شدن و در معرفت بندگی جاری شدن است برای نشان دادن شوق به دلدار باید حرفی زد از روی اشتیاق و سخنی به جان طنیده جاری کرد برای او که عزیزش میداری. و انگاه که به معشوق و جانان خود رو میکنی آنچنان چهره می آرایی گویا همه زیبایی صورت را آشکار میکنی، اما در بزم دیدار عرفه هر دلداده آنچنان صورت به سیرت نقش می بندد و آنچنان بغض را بر چهره تراوش میکند که بارانی برای شستن تیره گی های گذشته فراهم میشودو چون سیل خانمان برانداز گناهان؛ از دیده گان جاری شد، با نسیم عصر عرفه این بهار است که بر صورت دلدار می نشیند و شکوفه امید بر قلب حاجی طراوتی دیگر پدید می آورد،آنچنان که حاجی را محیای اعمال برتری می سازد و به پیش میخواند. دستان شاخه های بهاری عرفه بر گردن حاجی باز گشته از عرفات؛ او را در آسمان مشعر به پرواز می کشاندو در گوش ابراهیمی اش ندای قربانی کردن اسماعیل نفس را سر می دهد که ای ابراهیم اسماعیل ات را برای ما قربانی کن تا تورا به آنچه بر گزیده ایم اثبات کنی؛ و باز این بار شوق دیداری که در عرفه بر دل عبدالله نشسته است یار اش میکند تا نفس خویش را بار دیگر بمیراند تا در باغچه بذر عبودیت را بشکفاند. و آنگاه است که بر عبداللهی حاجی نزد پروردگار زمین و سما به تعظیم می افتند و چه زیباست فارغ شدن از خود و به او پیوستن در حالی که هنوز گامهای حاجی بر روی این خاک طریق طی میکند. و باز شیطان نفس را رمی میکند تا از پیمان عرفه چیزی نمانده باشد که در ره دوست بسته باشد و عمل نکرده باشد. مروارید های اشکی که در عرفه تسبیج کرده را برای سالیان سال در سجاده ای از یاس پنهان میکند تا وقت دلتنگی باذکر حدیث عرفه دل را بزداید از هر چه تعلق است. هنگام شانه زدن زلف یار میشود گلبرگهایی از نور را یافت برای سالیانی که دور می گردی از این باغ و این درگاه پس دامن پر کن و بر خزانه دل ذخیره ساز برای روز مبادا ای عزیز و ای رهگذر از کوچه عرفه اکنون که در نزدیک این باغ و بستان می گذری تو نیز خوشه ای از این باغ بر چین تا شاید روزی نوبت گذر از باغ به تو نیز رسد. پهلوانی را می گفتند که چه سان اینگونه زنجیر می شکنی که تن از فشار از پای در نیاید؟ گفت زنجیر پاره میشود وقتی؛ در دلم شوق دیدار یار محکم می شود. خدایا؛تو از نهان و آشکارم با خبری و از دار و ندارم همچنین پس ای معبود من و ای سر چشمه روشنایی زوری ام کن یک دیدار عرفه عطایم کن مقام ابراهیمی ات رادر میهمانی حجی که بعد از آن دگر به زشتکاری دست نیاویزم پروردگارا؛ کودک جانم بهانه عرفه را دارد تا مگر در سایه سار آن درد بی مادری جانش را فراموش کند عرفات دلهایتان همیشه بهاری و آبشار کوهستان عزمتان در این میقات همیشه پر آب و جاری باد کلمات کلیدی : |